Wat moet ik doen als de cliënt is overleden?

Als een cliënt is komen te overlijden volg je het stappenplan “Hoe te handelen na overlijden?” (download pdf). Een papieren versie van dit stappenplan is meegestuurd met de tablet naar de cliënt thuis. Zie hieronder een korte omschrijving.

Allereerst bel je de desbetreffende huisarts en breng je de familie (contactpersoon) op de hoogte. De huisarts stelt bij aankomst het tijdstip van overlijden vast. In overleg met de familie help je met het bellen van de begrafenisonderneming of het klaarleggen van kleren. Je rapporteert volgens protocol het tijdstip van overlijden en hoe de laatste fase is verlopen. Je stelt je teamgenoten op de hoogte en belt de zorgcoördinator op 088 700 9700 om Attenza te informeren. Kun je teamgenoten niet bereiken? Stel dan Attenza telefonisch op de hoogte via 088 700 9700.

Zodra je alle stappen van het stappenplan hebt doorlopen plaats je voorzichtig de tablet weer in de doos waarin die kwam en doe je die op de post naar Attenza.

Lees ook: Hoe stuur ik de tablet retour?

Was de zorg in onderaanneming voor een andere instelling en maakte je gebruik van een papieren rapportage? Dan laat je die bij de cliënt achter voor de hoofdaannemer. Je kan, om dit alles af te ronden, tot uiterlijk twee uur na het (door de arts opgegeven) tijdstip van overlijden blijven en declareren.

Heeft dit artikel je geholpen?

Gerelateerde Artikelen